چهارشنبه

آلبـِر کامو ( ۷ نوامبر ۱۹۱۳ - ۴ ژانویه ۱۹۶۰)


"دورانی از زندگی‌ درگاهیست به سوی آنچه نمی‌‌خواهی‌ . در این دوران کتابی‌ را که پیشین خونده بودم با قدرت هر چه بیشتر و اشتیاق زیادی دوباره خوندم ، محاکمهٔ کامو ، تاثیر گذار و گذرنده ، شرحی از واقعیات زندگی‌ که در آن محکوم به محاکمه هستی‌ ."
آلبـِر کامو (زادهٔ ۷ نوامبر ۱۹۱۳ - درگذشتهٔ ۴ ژانویه ۱۹۶۰). نویسندهٔ مشهور فرانسوی‌تبار و خالق کتاب مشهور بیگانه و برنده جایزه نوبل ادبیات می‌باشد.

دوشنبه

اعترافات و عقب‏ماندگى سياسى: جامعه‏شناسى اعترافات

این دومین مطلبیه که در مورد اعترافات تو وبلاگ میذارم ، مطلب اول "اعترافات تلویزیونی در ایران معاصر" بود که به سابقه و خاستگاه سیاسی اعترافات می پرداخت و این یکی‌ که از زیبا کلام هست به بازخورد اجتماعی این گونه اعترافات می پردازه . حساسیت زیادی نسبت به این موضوع دارم که در سیر مقالات آینده سعی‌ در واکاوی و فهم و شناساندن زاویه دیدی دارم که از یک ناظر ساده به این مطلب میشه داشت .


یکشنبه

محمد مصدق (۲۹ اردیبهشت ۱۲۶۱ - ۱۴ اسفند ۱۳۴۵)

حیات و عرض و مال و موجودیت من و امثال من در برابر حیات و استقلال و عظمت و سرافرازی میلیونها ایرانی و نسلهای متوالی این ملت کوچکترین ارزشی ندارد و از آنچه برایم پیش آورده‌اند تأسف ندارم و یقین دارم وظیفه تاریخی خود را تا سر حد امکان انجام داده‌ام. من به حس و عیان میبینم که این نهال برومند در خلال تمام مشقتهایی که امروز گریبان همه را گرفته، به ثمر رسیده‌است و خواهد رسید. عمر من و شما و هر کس چند صباحی، دیر و یا زود به پایان میرسد. ولی آنچه میماند حیات و سرافرازی یک ملت مظلوم و ستمدیده است.
دکتر مصدق در دادگاه محاکمه